
Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u enkele veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Waarom heet mijn zorgverzekering vanaf 1 januari 2023 Leefkracht collectief?
Blijf ik automatisch verzekerd of kan ik nog kiezen?
Verandert mijn Basisverzekering of aanvullende (tandarts)verzekering?
Krijg ik een nieuwe zorgpas?
Moet ik mij opnieuw aanmelden in de Menzis app en Mijn Omgeving?
Ik heb een kroon of brug nodig. Gaat de wachttijd opnieuw in?
Heb ik een nieuwe Europese zorgkaart (EHIC) nodig?
Verandert mijn zorgpremie door de overgang naar het Menzis Leefkracht collectief?
Wie komen er in aanmerking voor het Menzis Leefkracht collectief?
Welke korting krijg ik via het Menzis Leefkracht collectief?
Welke voordelen biedt het Menzis Leefkracht collectief mij nog meer?
Wat is SamenGezond?
Is deelname aan SamenGezond verplicht?
Ik ben al SamenGezond deelnemer. Moet ik iets aanpassen om te profiteren van de extra voordelen?
Ik ben nog geen SamenGezond deelnemer. Hoe kan ik profiteren van de extra voordelen in 2023?
Wat gebeurt er met mijn gegevens van SamenGezond?