Goede omgang met klantreacties opnieuw beloond met 'Gouden Oor'

man op de bank

Als coöperatie zonder winstoogmerk draait het bij Menzis vanzelfsprekend om onze leden. Die klantgerichte manier van denken en werken is weer beloond met het keurmerk ‘Gouden Oor Standaard’.

8 januari 2016
Het keurmerk wordt toegekend door de Stichting Gouden Oor aan organisaties die goed luisteren naar hun klanten en goed omgaan met hun reacties en feedback.

Volgens de onafhankelijke onderzoeker van Stichting Gouden Oor doet Menzis dit steeds beter. Onze medewerkers denken vanuit het perspectief van de klant en hebben een goed contact met klanten.

Opvallend was volgens de onderzoeker onder andere: 

  • medewerkers vragen door naar ‘de vraag achter de vraag’ van klanten en kunnen zo betere adviezen geven
  • medewerkers leggen ook ingewikkelde problemen begrijpelijk uit aan klanten
  • verschillende Menzis-afdelingen werken beter samen
De conclusie van het onderzoek is dat Menzis grote sprongen voorwaarts heeft gemaakt ten opzichte van afgelopen jaar. Dit jaar kreeg Menzis dan ook een hogere beoordeling en we behouden dan ook de Gouden Oor erkenning.

 Richard Wijnalda (manager Klachtenmanagement, Menzis):
richard wijnalda

Voor Menzis is de Gouden Oor erkenning een stimulans om onze klantgerichte manier van werken verder te blijven ontwikkelen.

We houden vast wat goed gaat en we verbeteren wat vanuit klantperspectief beter kan.

Op de website van Menzis maken we gebruik van cookies. We doen dit om te zorgen dat de website naar behoren functioneert, om het gebruiksgemak te vergroten en om onze website te verbeteren op basis van analyses. Daarnaast gebruiken we marketingcookies om content en advertenties te personaliseren en voor social media toepassingen. Gaat u akkoord? Dan geeft u Menzis toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. Wilt u dit liever niet? Dan kunt u via de link “instellingen aanpassen” uw voorkeur aanpassen. Meer informatie over cookies vindt u in onze cookiepolicy.