VECOZO - Certificaat aanvragen Mondzorg

Veelgestelde vragen

Uw organisatie ontvangt binnenkort een e-mail van VECOZO. Wij verzoeken u deze mail zo spoedig mogelijk in behandeling te nemen zodat u tijdig in bezit bent van een juist VECOZO certificaat.

Wij ontvangen dan graag via het contactformulier uw gegevens en zullen dit nagaan bij VECOZO. Wanneer meer bekend is ontvangt u zo spoedig mogelijk onze reactie.

Op welke wijze u een certificaat kunt aanvragen of autorisaties kunt regelen staat stapsgewijs vermeld op de website van VECOZO. Ga naar de Kennisbank van VECOZO via deze link. Heeft u nog vragen hierover neem dan contact op met de afdeling Support & Administratie van VECOZO.

Meer informatie over VECOZO certificaten kunt u vinden via deze link of via de VECOZO helpdesk.

Heeft u vragen over het certificaat of het Zorginkoopportaal van VECOZO? Op de website van VECOZO (www.vecozo.nl/contact) vindt u meer informatie over hoe u contact kunt opnemen met VECOZO.
De afdeling Support is telefonisch bereikbaar op maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 17.00 uur vrijdag van 09.00 tot 15.30 uur via telefoonnummer: 013- 46 25 641.

Om te zien wie de contactpersoon van uw instantie is logt u in met uw persoonlijk certificaat en klikt u rechtsboven in de navigatiebalk op het gebruikersnummer onder uw certificaatnaam. Op het volgende scherm ziet u dan onder andere de gegevens van de actuele contactpersoon.

De contactpersoon is het eerste aanspreekpunt voor VECOZO en is degene die namens de praktijk certificaten mag aanvragen en wijzigen en hiervoor per post en e-mail de noodzakelijke gegevens ontvangt. De contactpersoon is door een tekenbevoegd persoon gevolmachtigd bij de aanmelding van de praktijk of instantie bij VECOZO. Als contactpersoon kunt u - als u bent ingelogd op de website van VECOZO - bovendien online certificaten aanvragen en wijzigingen doorgeven.
U bent echter niet automatisch ook geautoriseerd voor de diensten van VECOZO, zoals het Zorginkoopportaal. Voor het aanvragen van autorisatie voor een dienst zelf, dient u een aparte aanvraag in te dienen. Neem hiervoor contact op met VECOZO via de helpdeks of website.

Het beleid en de planning voor 2018 is nog niet definitief. Om deze reden kunnen we hierover nog geen informatie verstrekken.

U ontvangt nu al een verzoek om er voor te zorgen dat u tijdig in het bezit bent van het juiste certificaat en autorisatie voor het VECOZO Zorginkoopportaal. Ook rekening houdend met de verwerkingstermijn van VECOZO. Tevens begrijpen wij dat uw organisatie tijdens de vakantieperiode geen tijd heeft om deze aanvraag in behandeling te nemen. Wanneer u nu de aanvraag start bent u voor de vakantieperiode in het bezit van een certificaat met de juiste autorisaties.

Het Menzis beleid voor 2018 zal in de eerste week van april op onze website worden geplaatst.

Met de overgang naar het Zorginkoopportaal van VECOZO streeft Menzis naar meer uniformiteit binnen de zorginkoop en administratieve lastenverlichting voor de betrokken zorgpartijen.
Het Zorginkoopportaal van VECOZO wordt al door diverse zorgverzekeraars gebruikt. Nu Menzis ook hierop aansluit, biedt het zorgaanbieders steeds meer de mogelijkheid om het contracteerproces (het digitaal aanvragen en afsluiten van contracten) eenduidig via één partij (VECOZO) te laten verlopen.


Is uw vraag nog niet beantwoord?


Stel uw vraag via het online contactformulier. U ontvangt zo spoedig mogelijk een antwoord.

Op de website van Menzis worden cookies gebruikt. Dit doen we om het gebruik van de website te vergemakkelijken en om onze website te verbeteren op basis van analyses. We gebruiken ook cookies om u relevante persoonsgerichte inhoud te kunnen laten zien en voor social media toepassingen. Gaat u akkoord? Dan geeft u Menzis toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. U kunt desgewenst uw voorkeur aanpassen via de link "instellingen". Meer informatie vindt u in onze cookiepolicy