Wijziging planning offerteaanvraag incontinentiemateriaal

Op 31 maart heeft Menzis haar Visie op Zorginkoop en het zorginkoopbeleid 2018 Hulpmiddelenzorg gepubliceerd. De geplande inkoop van incontinentiemateriaal is uitgesteld van 16 april naar 24 april 2017.

13 april 2017

In dit zorginkoopbeleid is de selectieve inkoop van incontinentiemateriaal benoemd als focuspunt. Zorgaanbieders die een landelijke dekkend werkgebied kunnen verzorgen, zullen in staat worden gesteld een offerte uit te brengen. In het zorginkoopbeleid 2018 is eveneens een planning voor dit traject opgenomen. Volgens deze planning zal de aanvraag tot offerte uiterlijk zondag 16 april opengezet worden via digitaal inkoopplatform Negometrix.

Zorgvuldige voorbereiding selectieve inkoop

Het besluit tot selectieve inkoop vraagt om een gedegen voorbereiding en zorgvuldig proces van communicatie. We vinden het belangrijk dat Menzis eventuele vragen tijdig en accuraat kan beantwoorden. Daarnaast zou publicatie vlak voor of in het paasweekend betekenen dat Menzis niet optimaal bereikbaar is voor vragen van zorgaanbieders en andere betrokkenen. Daarom hebben we besloten om het publiceren van deze aanvraag tot een offerte uit te stellen tot maandag 24 april 2017. Tevens zullen dan alle offertedocumenten op de website geplaatst worden. 

 

Op de website van Menzis worden cookies gebruikt. Dit doen we om het gebruik van de website te vergemakkelijken en om onze website te verbeteren op basis van analyses. We gebruiken ook cookies om u relevante persoonsgerichte inhoud te kunnen laten zien en voor social media toepassingen. Gaat u akkoord? Dan geeft u Menzis toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. U kunt desgewenst uw voorkeur aanpassen via de link "instellingen". Meer informatie vindt u in onze cookiepolicy