Uitkomst onderzoek klantenpanel: Kwaliteit klantenservice belangrijker dan premie

Ledenraad Menzis 2020

De Ledenraad, het belangrijkste adviesorgaan van Menzis die de koers bepaalt van onze coöperatie, heeft onder het klantenpanel een onderzoek verricht om te polsen wat verzekerden waarderen aan Menzis en wat er beter kan.

23 december 2022

Ook werd getoetst of zij van plan waren in 2023 bij Menzis te blijven of willen overstappen. 452 klanten vulden het onderzoek in; 94% gaf aan bij Menzis te blijven, 6% overweegt om naar een andere verzekeraar over te stappen.

De belangrijkste reden om te blijven is de kwaliteit van de klantenservice en goede bereikbaarheid. Daarnaast werd de inzet van Menzis om de zorg in de regio beschikbaar te houden als een positief punt genoemd. Preventie wordt door de deelnemers als minder belangrijk gevonden. Van de 6% die overweegt over te stappen is de prijs van de verzekering het belangrijkste uitgangspunt. Een enkeling vindt de lagere vergoedingen een reden voor een overstap.

Het klantenpanel van Menzis wordt een paar keer per jaar gevraagd naar hun mening over zorg, gezondheid en onze zorgverzekeringen. Dat kan bijvoorbeeld met een online vragenlijst, een telefoongesprek of groepsgesprek.

Bent u verzekerd bij Menzis? Dan kunt u zich ook aanmelden voor ons klantenpanel.

Op de website van Menzis maken we gebruik van cookies. We doen dit om te zorgen dat de website naar behoren functioneert, om het gebruiksgemak te vergroten en om onze website te verbeteren op basis van analyses. Daarnaast gebruiken we marketingcookies om content en advertenties te personaliseren en voor social media toepassingen. Gaat u akkoord? Dan geeft u Menzis toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. Wilt u dit liever niet? Dan kunt u via de link “instellingen aanpassen” uw voorkeur aanpassen. Meer informatie over cookies vindt u in onze cookiepolicy.