Sneller aan beurt voor een operatie: kortere wachttijden met actieve wachtlijstbemiddeling door Saxenburgh en Menzis
Saxenburgh en Menzis werken met actieve wachtlijstbemiddeling aan het terugdringen van wachttijden voor een operatie aan knie, heup, galblaas of liesbreuk. Clustermanager poliklinieken Sandra Geerts (Saxenburgh) en regiocoördinator zorgadvies Bianca Bruil (Menzis) vertellen in een interview over de gezamenlijke aanpak.
Ga naar het interview met Sandra Geerts en Bianca Bruil.
Impact: wachttijd van weken naar maanden
Bianca vertelt dat de samenwerking met Saxenburgh grote impact heeft op de wachttijden: “Deze gezamenlijke werkwijze op wachtlijstbemiddeling zorgt voor een flinke wachttijdwinst. Een verzekerde die elders 4 of 5 maanden moet wachten, kan bij Saxenburgh binnen vier tot zes weken terecht. Mensen zijn blij dat ze goed en snel geholpen zijn. Ze geven ook aan dat ze Saxenburgh serieus als optie overwegen als ze in de toekomst weer zorg nodig hebben.”
Sandra: “We betekenen samen echt iets in het leven van mensen. Van een liesbreuk of knieklachten kun je veel last hebben, het beïnvloedt je leven. Die klachten kan Saxenburgh snel verhelpen. Mensen kunnen weer verder met hun leven, met minder of geen pijn. Dat is misschien wel het grootste voordeel.”
Vernieuwende werkwijze voor actieve wachtlijstbemiddeling
Menzis werkt aan oplossingen waardoor mensen niet onnodig lang hoeven te wachten op zorg. Samen met Saxenburgh ontwikkelde Menzis een vernieuwende werkwijze voor wachtlijstbemiddeling. In het interview vertellen Sandra Geerts en Bianca Bruil:
- Hoe actieve wachtlijstbemiddeling werkt
- Wat de samenwerking oplevert voor mensen die op zorg wachten
- Wat andere ziekenhuizen en zorgverzekeraars leren van deze samenwerking
Lees het volledige interview op onze website of bekijk de video over de samenwerking.