Service en contact

Zorg kan soms ingewikkeld zijn. Gelukkig hebben we op de meeste vragen snel een antwoord. Ook regelt u veel zelf via Mijn Menzis. We helpen u hier graag verder.

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u enkele veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Stel hem in de chatbot of neem contact op via een van de andere onderstaande kanalen.

  • Hoe wijzig ik mijn pakket?

  • Hoe zeg ik mijn verzekering op?

  • Kan ik mijn verplicht eigen risico gespreid betalen?

  • Wanneer moet ik de premie betalen?

  • Welke rekeningen moet ik nog betalen?

  • Hoe kan ik mijn aanvullende of tandverzekering wijzigen of stopzetten?

  • Wat krijg ik vergoed voor fysio- en/of oefentherapie?

  • Hoe kan ik een betalingsregeling treffen?

Onlangs opgezegd?

Heeft u onlangs uw verzekering opgezegd bij Menzis? Het kan zijn dat de maandpremie van januari nog van uw rekening is afgeschreven. Als dit het geval is krijgt u deze uiterlijk binnen twee weken automatisch teruggestort. U hoeft hiervoor verder niets te doen.

Chatbot cookie instellingen

Op de websites van Menzis gebruiken we vier cookieniveaus. U kunt via de button ’Cookie-instellingen aanpassen’ aangeven welke cookies u accepteert.

Voor het gebruik van de chatbot is cookieniveau 4 nodig, verander uw cookie instellingen.

Download de Menzis app

Met de Menzis app regelt u snel en eenvoudig heel veel zaken zelf. Bekijk bijvoorbeeld direct uw eigen risico, declareer zorgkosten of krijg direct inzicht in uw rekeningen. Meer weten? Lees meer over de Menzis app

 Menzis app voor iOS (Apple)
De Menzis app voor iOS werkt op iOS 11.0 of nieuwer en is compatibel met iPhone en iPad. 

Menzis app voor Android
Voor Android heeft u 6.0 of hoger nodig.

Ik wil contact opnemen met Menzis

Wij staan op meerdere manieren voor u klaar. Via chat, Whatsapp en social media delen wij vanwege de privacywetgeving (AVG) geen persoonlijke informatie. Meer over ons privacybeleid.

Op Whatsapp en social media krijgt u tijdens openingstijden binnen 4 uur een reactie van ons.

  • Bel onze klantenservice

    088 - 222 40 40

    Vragen over uw zorgverzekering of uw pakket wijzigen?

    ma - vr
    8.30 tot 19.00
    za
    gesloten
    zo
    gesloten
  • Stap over naar Menzis

    088 - 222 49 00

    We helpen u graag. Bel onze overstapcoach.

    ma - vr
    8.30 tot 19.00
    za
    gesloten
    zo
    gesloten
  • Chat met ons

    Direct met een medewerker praten? Rechts onderaan dit scherm ziet u of er een medewerker beschikbaar is voor een chatgesprek.

  • Vanwege privacywetgeving (AVG) geven we via social media geen informatie over zorgverbruik of gemaakte kosten.

  • ma - vr
    8.30 tot 19.00
    za
    gesloten
    zo
    gesloten
  • E-mail

    U kunt niet met ons mailen. Neem op een andere manier contact met ons op. 

  • Postadres

    Menzis
    Postbus 75000
    7500 KC Enschede

Heeft u een klacht?

Bent u minder tevreden over uw ervaring met Menzis? Laat het ons weten. We nemen elke klacht serieus. En lossen deze graag op. 

Klacht indienen

Pers en media

Bent u journalist of werkzaam in de media en zoekt u contact met Menzis? Onze woordvoerders staan voor u klaar. 

Neem contact met ons op

Formulieren en documenten

Bent u op zoek naar een formulier voor declaraties? Of wilt u de verzekeringsvoorwaarden inzien? U vindt ze in het overzicht. 

Overzicht formulieren en documenten