Gedragscode Goed Zorgverzekeraarschap
Als belangenbehartiger van onze verzekerden dragen we bij aan kwalitatieve zorg die voor iedereen toegankelijk is. We bieden zekerheid, tonen betrokkenheid en zetten solidariteit voorop. Dit is vastgelegd in de Gedragscode Goed Zorgverzekeraarschap van Zorgverzekeraars Nederland.
Gedragscode voor persoonlijke integriteit
Onze klanten mogen van ons verwachten dat wij eerlijk, open en betrouwbaar handelen, en dat wij zorgvuldig omgaan met hun gegevens. Dat is waar het voor ons om draait bij integriteit. In onze Gedragscode voor persoonlijke integriteit vertellen we er meer over.
Regeling eed of belofte
Voor onze medewerkers staat het belang van onze verzekerden centraal. Om dit kracht bij te zetten, voeren we de Regeling eed of belofte. Medewerkers die contact hebben met klanten, verklaren dat zij hun werk integer en zorgvuldig doen en hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen.
Beloningsbeleid
Ons beloningsbeleid is in lijn met onze waarden, strategie en risicobereidheid. Hierbij voldoen we aan wet- en regelgeving en houden we rekening met de langetermijnbelangen van de organisatie en het maatschappelijk draagvlak. Lees er meer over in ons Remuneratierapport.
Fraudebeleid
Verzekeren is gebaseerd op onderling vertrouwen. Fraude met (zorg)verzekeringen schaadt dit. Het verhoogt onnodig de premie en dus ook de kosten van de gezondheidszorg. Coöperatie Menzis spant zich - met haar fraudebeleid - in om fraude te voorkomen en te bestrijden. Zo houden we de premie betaalbaar.
Inspraakreglement Verzekerden
We vinden het belangrijk dat onze dienstverlening in lijn is met de behoeften van onze verzekerden. Om dit te waarborgen, laten we verzekerden en onze Ledenraad meedenken over ons beleid. In het Inspraakreglement Verzekerden is vastgelegd over welke onderwerpen zij kunnen meepraten, en hoe dit georganiseerd is.