Uitbetalen nota's verzekerden mogelijk vertraagd

Om onze dienstverlening verder te verbeteren wordt onze afdeling declaratieverwerking opnieuw ingericht. De herinrichting heeft helaas tot gevolg dat er tijdelijk vertraging is bij het verwerken van declaraties.

16 mei 2019

Menzis wil met de herinrichting verschil maken in het directe klantcontact. Eenvoudige nota’s worden voortaan geautomatiseerd en daardoor sneller verwerkt. De meer complexe nota’s worden voortaan door één medewerker behandeld, zodat onze verzekerden één contactpersoon hebben.

Deze aanpassingen hebben helaas tot gevolg dat het nu tijdelijk langer kan duren voor declaraties zijn verwerkt, zowel voor u als zorgaanbieder als voor onze verzekerden. Dit betreft 25 procent van de nota’s die via verzekerden bij ons binnenkomen. Het gaat dan om de meer complexe declaraties waarbij extra controles of handmatige handelingen nodig zijn.

Declaraties die wij rechtstreeks ontvangen van gecontracteerde zorgaanbieders worden zoveel mogelijk verwerkt conform de normen uit de overeenkomsten. Onze excuses voor het ongemak. We werken er hard aan om onze service weer op het niveau te krijgen dat u van ons gewend bent.

Op de website van Menzis worden cookies gebruikt. Dit doen we om het gebruik van de website te vergemakkelijken en om onze website te verbeteren op basis van analyses. We gebruiken ook cookies om u relevante persoonsgerichte inhoud te kunnen laten zien en voor social media toepassingen. Gaat u akkoord? Dan geeft u Menzis toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. U kunt desgewenst uw voorkeur aanpassen via de link "instellingen". Meer informatie vindt u in onze cookiepolicy