Inkoopbeleid incontinentiemateriaal 2018-2019

Start inkooptraject incontinentiemateriaal

publicatiedatum 24 april 2017

Op maandag 24 april 2017 heeft Menzis via het digitaal portaal Negometrix de aanvraag tot offerte gepubliceerd in het kader van het inkooptraject voor de levering van absorberend en afvoerend incontinentiemateriaal in 2018 en 2019. Met oog voor kwaliteit en klantwensen denkt Menzis dat er lagere kosten voor de levering van incontinentiemateriaal zijn te realiseren, die bijdragen aan het beperken van de premie voor verzekerden. Met zorgaanbieders worden uniforme afspraken gemaakt en efficiƫnter contractmanagement ingericht in het kader van de overeenkomst.

Feiten op een rij

  • Het inkooptraject richt zich op de periode 1 januari 2018 tot en met 31 december 2019.
  • Voor absorberend incontinentiemateriaal zal Menzis zes zorgaanbieders selecteren die voldoen aan alle kwaliteitseisen.
  • Voor afvoerend incontinentiemateriaal zullen dit drie zorgaanbieders zijn.
  • Zorgaanbieders hebben tot 25 juni 2017 de mogelijkheid om in te schrijven voor een tweejarig contract (het contract kan na 2019 nog tweemaal met 1 jaar verlengd worden).
  • Daarbij moeten zorgaanbieders voldoen aan diverse eisen, zoals landelijke dekking, kwaliteitseisen en eisen met betrekking tot het assortiment.
  • De uitkomst van het traject wordt bekendgemaakt op 6 augustus 2017. Op dat moment worden de precieze gevolgen voor individuele verzekerden duidelijk. 
  • Menzis zal verzekerden in aanloop naar 1 januari 2018 goed informeren. Uiteindelijk kiest een individuele verzekerde zelf een zorgaanbieder.

 

Download hieronder de voor u relevante documenten.

 

Om de website van Menzis goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden gebruiken we cookies. U geeft ons toestemming als u onze website verder bezoekt of op "ik ga akkoord" drukt. U kunt desgewenst uw voorkeur aanpassen via de link "instellingen". Voor meer informatie, bekijk ons cookiebeleid.