Geriatrische revalidatiezorg

Informatie voor aanbieders van geriatrische revalidatiezorg

Zorginkoopbeleid 2022

Veelgestelde vragen

Nieuwe zorgaanbieders kunnen zich éénmaal per contractjaar inschrijven; voldoet u niet aan de voorwaarden voor een overeenkomst dan is inschrijven voor een volgend contractjaar de eerst mogelijke optie.
U moet zich uiterlijk 6 juni 2025 melden via het contactformulier. Vermeld bij de aanmelding alvast:

  • De naam van uw instelling
  • Uw AGB-code
  • De naam van de tekenbevoegde of gemachtigde
  • Als er sprake is van een gemachtigde, verzoeken wij u tevens een bewijs van machtiging te uploaden, ondertekend door een tekenbevoegde bestuurder. Dit kan worden aangetoond met een KVK-uittreksel, waaruit blijkt dat u (of de persoon die de machtiging verleent) tekenbevoegd is.

Na aanmelding ontvangt u uiterlijk 9 juni 2025 de vragenlijst via het VECOZO Zorginkoopportaal. Daarbij levert u de benodigde stukken ter beoordeling aan. De inschrijving bestaat uit een gecombineerde vragenlijst, waarmee u zowel voor Verpleging en Verzorging als voor Kortdurende Zorg kan inschrijven. De vragenlijst staat zes weken open. De inschrijving is pas definitief als deze volledig doorlopen en bevestigd is. Elke inschrijving beoordelen we op het voldoen aan de minimumeisen. Onvolledige inschrijvingen wijzen we af.
Wanneer we uw inschrijving positief hebben beoordeeld, ontvangt u van ons een basisovereenkomst en Budgetbrief GZSP, ELV en/of GRZ. Om op 12 november als gecontracteerde zorgaanbieder voor 2026 zichtbaar te zijn op onze Zorgvinder, moet u de basisovereenkomst en Budgetbrief uiterlijk 1 november 2025 ondertekend retour gestuurd hebben. Overeenkomsten getekend na 1 november worden zo spoedig mogelijk daarna toegevoegd.
Wanneer we uw inschrijving positief hebben beoordeeld, ontvangt u van ons een basisovereenkomst en Budgetbrief Wijkverpleging. Om op 12 november als gecontracteerde zorgaanbieder voor 2026 zichtbaar te zijn op onze Zorgvinder, moet u de basisovereenkomst en Budgetbrief uiterlijk 1 november 2025 ondertekend retour gestuurd hebben. Overeenkomsten getekend na 1 november worden zo spoedig mogelijk daarna toegevoegd.

Antwoord: Als u 70% van het huidige toegekende budget heeft verbruikt, dan kunt een verzoek tot verhoging van het budget indienen. Om uw aanvraag in behandeling te kunnen nemen, verzoeken we u dit aanvraagformulier in te vullen.
Bij de beoordeling van de aanvraag wordt onder meer gekeken naar de doelmatigheid in relatie tot zorgaanbod in de regio en de zorgkosten per klant. Indien het verzoek voldoende informatie bevat, streven we ernaar om binnen een maand een besluit te nemen over eventuele aanpassing van het budgetplafond.

Nee, als u geen overeenkomst met ons heeft of geen overeenkomst wenst dan kunt u ook niet rechtstreeks bij ons declareren. De declaraties verlopen dan via onze verzekerden. Afhankelijk van de polis kan het zijn dat de verzekerde de zorg niet volledig vergoed krijgt.

Als de klant naar een zorgaanbieder zonder contract gaat, dan heeft hij vooraf toestemming nodig. Deze machtiging kan de klant aanvragen door een schriftelijke motivatie en een behandelplan van de zorgaanbieder naar ons te sturen. Dit kan via het contactformulier op onze website. Kies dan bij ‘Onderwerp’ voor ‘Machtigingen. Voor vragen is de afdeling Machtigingen telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur op telefoonnummer 088 222 40 50.

Ja, dat is nodig. U kunt een verlenging aanvragen als blijkt dat de revalidatie langer dan 6 maanden duurt. U kunt deze aanvraag uiterlijk 1 week voor het verstrijken van de datum bij ons indienen. Vermeld daarbij wat de reden is van verlenging en de periode van verlenging. Duidelijk moet natuurlijk zijn, dat terugkeer naar huis mogelijk is. Speelt er een ander probleem, dan kunt u dat ook aan ons melden. U kunt uw aanvraag sturen via het contactformulier. Kies dan bij ‘Onderwerp’ voor ‘Machtigingen. De afdeling Machtigingen is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur op telefoonnummer 088 222 40 50.

Bij verhuizing van uw instelling naar een andere instelling in verband met GRZ, willen we graag weten wat hier de reden voor is. Ook andersom natuurlijk. U kunt uw aanvraag sturen via het contactformulier. Kies dan bij ‘Onderwerp’ voor ‘Machtigingen. De afdeling Machtigingen is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur op telefoonnummer 088 222 40 50.

Antwoord niet gevonden?

Heeft u geen antwoord gevonden bij de meest gestelde vragen? Wellicht kunt u uw antwoord vinden bij de algemene vragen. Of stel uw vraag via het contactformulier.

Algemene vragen

Contactformulier

U kunt ons bereiken

Contact

Heeft u een vraag over een declaratie, machtiging, uw overeenkomst of het zorginkoopbeleid? Dan kunt u terecht op onze contactpagina.

Op de website van Menzis maken we gebruik van cookies. We doen dit om te zorgen dat de website naar behoren functioneert, om het gebruiksgemak te vergroten en om onze website te verbeteren op basis van analyses. Daarnaast gebruiken we marketingcookies om content en advertenties te personaliseren en voor social media toepassingen. Gaat u akkoord? Dan geeft u Menzis toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. Wilt u dit liever niet? Dan kunt u via de link “instellingen aanpassen” uw voorkeur aanpassen. Meer informatie over cookies vindt u in onze cookiepolicy.