GGZ
Huisartsen- en multidisciplinaire zorg
Hulpmiddelen
Paramedische zorg
Alle zorgsoorten
Zorginkoopstrategie
Visie op digitalisering
Zorginnovatie
Alle contactgegevens
Contactformulier
Overeenkomst afsluiten
Declareren
Formulieren
Gegevens wijzigen
Informatie voor aanbieders van geriatrische revalidatiezorg
Nieuwe zorgaanbieders kunnen zich éénmaal per contractjaar inschrijven; voldoet u niet aan de voorwaarden voor een overeenkomst dan is inschrijven voor een volgend contractjaar de eerst mogelijke optie. U moet zich uiterlijk 6 juni 2025 melden via het contactformulier. Vermeld bij de aanmelding alvast:
Na aanmelding ontvangt u uiterlijk 9 juni 2025 de vragenlijst via het VECOZO Zorginkoopportaal. Daarbij levert u de benodigde stukken ter beoordeling aan. De inschrijving bestaat uit een gecombineerde vragenlijst, waarmee u zowel voor Verpleging en Verzorging als voor Kortdurende Zorg kan inschrijven. De vragenlijst staat zes weken open. De inschrijving is pas definitief als deze volledig doorlopen en bevestigd is. Elke inschrijving beoordelen we op het voldoen aan de minimumeisen. Onvolledige inschrijvingen wijzen we af. Wanneer we uw inschrijving positief hebben beoordeeld, ontvangt u van ons een basisovereenkomst en Budgetbrief GZSP, ELV en/of GRZ. Om op 12 november als gecontracteerde zorgaanbieder voor 2026 zichtbaar te zijn op onze Zorgvinder, moet u de basisovereenkomst en Budgetbrief uiterlijk 1 november 2025 ondertekend retour gestuurd hebben. Overeenkomsten getekend na 1 november worden zo spoedig mogelijk daarna toegevoegd. Wanneer we uw inschrijving positief hebben beoordeeld, ontvangt u van ons een basisovereenkomst en Budgetbrief Wijkverpleging. Om op 12 november als gecontracteerde zorgaanbieder voor 2026 zichtbaar te zijn op onze Zorgvinder, moet u de basisovereenkomst en Budgetbrief uiterlijk 1 november 2025 ondertekend retour gestuurd hebben. Overeenkomsten getekend na 1 november worden zo spoedig mogelijk daarna toegevoegd.
Indien de prognose boven het gestelde budgetplafond uitkomt voor het lopende contractjaar meldt u zich met een aanvraag voor budgetophoging. Aanpassingen van het budgetplafond gedurende het jaar zijn alleen mogelijk onder strikte voorwaarden. Beoordeling van de aanvraag doen we op basis van de doelmatigheid in relatie tot het zorgaanbod in de regio. In de overeenkomst staat vermeld dat u een verzoek tot budgetophoging kunt indienen zodra 70% van het budget is bereikt. Verwacht u het budget te overschrijden? Dan kunt u via ons aanvraagformulier op de website een verzoek indienen. Op basis van de tot dan toe gerealiseerde productiecijfers en uw prognose zullen wij uw verzoek in behandeling nemen. Let op: alleen volledig ingevulde aanvragen, inclusief het prognoseformat, worden in behandeling genomen. Wij streven ernaar om binnen één maand na ontvangst van een complete aanvraag een besluit te nemen over een eventuele aanpassing van het budgetplafond. Indien het budget wordt overschreden door het in rekening brengen van tarieven, blijft de zorgaanbieder verplicht om zorg aan de verzekerden te verlenen (doorleverplicht).
Nee, als u geen overeenkomst met ons heeft of geen overeenkomst wenst dan kunt u ook niet rechtstreeks bij ons declareren. De declaraties verlopen dan via onze verzekerden. Afhankelijk van de polis kan het zijn dat de verzekerde de zorg niet volledig vergoed krijgt.
Als de klant naar een zorgaanbieder zonder contract gaat, dan heeft hij vooraf toestemming nodig. Deze machtiging kan de klant aanvragen door een schriftelijke motivatie en een behandelplan van de zorgaanbieder naar ons te sturen. Dit kan via het contactformulier op onze website. Kies dan bij ‘Onderwerp’ voor ‘Machtigingen. Voor vragen is de afdeling Machtigingen telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur op telefoonnummer 088 222 40 50.
Nee. De voorwaarde dat de duur van de geriatrische revalidatie maximaal zes maanden bedraagt, vervalt met ingang van 2025. Wij verwachten van u als zorgaanbieder dat tijdens het GRZ-traject regelmatig zorginhoudelijk wordt getoetst of GRZ nog passend is of dat de cliënt al naar huis of andere vervolgzorg kan.
Bij verhuizing van uw instelling naar een andere instelling in verband met GRZ, willen we graag weten wat hier de reden voor is. Ook andersom natuurlijk. U kunt uw aanvraag sturen via het contactformulier. Kies dan bij ‘Onderwerp’ voor ‘Machtigingen. De afdeling Machtigingen is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur op telefoonnummer 088 222 40 50.
Heeft u geen antwoord gevonden bij de meest gestelde vragen? Wellicht kunt u uw antwoord vinden bij de algemene vragen. Of stel uw vraag via het contactformulier.
Algemene vragen
Heeft u een vraag over een declaratie, machtiging, uw overeenkomst of het zorginkoopbeleid? Dan kunt u terecht op onze contactpagina.
Op de website van Menzis maken we gebruik van cookies. We doen dit om te zorgen dat de website naar behoren functioneert, om het gebruiksgemak te vergroten en om onze website te verbeteren op basis van analyses. Daarnaast gebruiken we marketingcookies om content en advertenties te personaliseren en voor social media toepassingen. Gaat u akkoord? Dan geeft u Menzis toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. Wilt u dit liever niet? Dan kunt u via de link “instellingen aanpassen” uw voorkeur aanpassen. Meer informatie over cookies vindt u in onze cookiepolicy.