Uw mening telt

Wat vindt u belangrijk? Denkt u graag mee over hoe Menzis haar klanten beter kan helpen? Dan willen we u graag uitnodigen voor ons klantpanel! U deelt anoniem uw mening in onderzoeken over bijvoorbeeld onze dienstverlening en inkoop van zorg. Zonder enige verplichting en wanneer het u uitkomt.

Ja, ik denk mee!

Hoe werkt het?

  1. Meld u aan via het formulier in Mijn Menzis.
  2. U ontvangt een aantal keer per jaar een uitnodiging om deel te nemen aan een onderzoek, in de vorm van een vragenlijst, enquête of interview. De onderzoeken gaan over verschillende Menzis onderwerpen, bijvoorbeeld over onze dienstverlening, het inkopen van zorg en onze samenwerkingen. 
  3. Deelname is anoniem. U bepaalt zelf per onderzoek of u meedoet. Zonder enige verplichting dus! 
  4. Na afloop laten we u weten wat de uitkomst van het onderzoek is geweest. De resultaten van het onderzoek gebruiken wij om onze klantgerichtheid en dienstverlening te verbeteren.

Vragen?

Lukt het niet om u online aan te melden? Of heeft u vragen over het klantpanel van Menzis? Neem dan contact op met onze klantenservice

De ledenraad: de stem van onze klanten

Bent u klant van Menzis? Dan bent u automatisch lid van onze coöperatie. Heel belangrijk in onze coöperatie is de ledenraad. Dit zijn mensen die samen een stem geven aan onze klanten. Deze stem wordt gehoord, want de ledenraad heeft een belangrijke adviesrol, waarmee de ledenraad onze koers mede bepaalt.

De ledenraad houdt contact met de mensen waar ze voor spreken. Zo brengen ze signalen 'van buiten' naar Menzis. Dat doen ze onder andere met activiteiten voor onze klanten. Zo wordt u nog meer betrokken bij Menzis.

Uw stem telt: wat we ermee hebben gedaan

  • Zorgnota's 3 keer sneller bij de klant

    We krijgen regelmatig ideeën voor het verbeteren van zorgrekeningen. Die hebben ervoor gezorgd dat de informatie over zorgrekeningen op de website en in Mijn Menzis beter is geworden. De zorgrekeningen zijn ook duidelijker geworden, en ziekenhuisrekeningen worden sneller verstuurd door verbeteringen in het proces. Dit duurt nu 120 dagen, en niet meer 365 dagen.

  • Meer vergoeding voor brillen

    We vroegen onze klanten of er iets moest veranderen aan de vergoeding voor brillen uit de aanvullende verzekeringen. Veel mensen hadden daar een mening over. Het resultaat van alle ideeën en een onderzoek naar wat er 'op de markt' mogelijk is: een samenwerking met Pearle en Eye Wish Opticiens. Voor onze klanten betekent dat extra korting op brillen via SamenGezond!

  • De zorg verbeteren met het MenzisFonds

    We hebben onze klanten gevraagd wat ze vinden van een coöperatiefonds. Hier waren ze zo positief over, dat we meteen aan de slag zijn gegaan. Dat betekende de start van het MenzisFonds. Leden en niet-leden kunnen zelf projecten inbrengen die de zorg helpen verbeteren.

  • Betere online-ervaring

    We vragen klanten het hele jaar door wat ze vinden van onze 'online kanalen'. Wat kan er beter, welke mogelijkheden missen ze, wat werkt goed en wat minder goed? Met de opmerkingen hebben we veel kunnen verbeteren aan Mijn Menzis, menzis.nl, de app en SamenGezond. En aan de digitale zorgpolis, die we met de ideeën meer op maat hebben kunnen maken.

  • Maatwerk bij stoppen met roken

    We hebben mooie open gesprekken gehad met klanten over stoppen met roken, aan de hand van de informatie op onze website. Wat kan Menzis daarin betekenen? We leerden hoe belangrijk maatwerk hierbij is, elk mens is immers uniek. Een mooie extra kans voor onze leefkrachtadviseur dus! Verder kon de informatie op onze website duidelijker. Deze sluit nu beter aan bij klanten die de uitdaging van stoppen met roken aangaan.