• Geen winstoogmerk
  • Ruim 1,4 miljoen leden
  • Klantwaardering 8,3*
Icon ZoekenZoeken

Ik wil een klacht indienen of feedback geven

Bij Menzis doen we alles in het belang van de mens. Onze naam zegt het al: Menzis, omdat ieder mens uniek is. Daarom waarderen we je persoonlijke suggesties, tips en klachten. Vertel ons wat er bij je speelt. Jouw ervaringen gebruiken we als inspiratie om onze producten en diensten elke dag te verbeteren.

Ik heb een klacht

Ben je minder tevreden over je ervaringen met Menzis? Of ben je het niet eens met een beslissing? Laat het ons weten. We nemen elke klacht serieus en lossen deze graag op.

  1. Vul het klachtenformulier in en klik op 'Verstuur'. 
  2. Je krijgt direct een ontvangstbevestiging met een referentienummer via de mail.
  3. We doen ons best binnen 3 weken je klacht te behandelen.

Klachtenformulier invullen

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen

Heb je binnen 30 dagen geen reactie op je klacht ontvangen? Of is onze behandeling niet naar wens? Leg dan je klacht voor aan de Stichting Klachten en Geschillen ZorgverzekeringenDe link zal worden geopend op een nieuwe pagina..

Ik heb een klacht over

Ik wil persoonlijk feedback geven

Onze klantenservice helpt je graag.

Ik wil iemand machtigen voor mijn klacht

Het is ook mogelijk om iemand anders te machtigen om je klacht bij ons in te dienen. Hieronder lees je hoe je dat doet.

  1. Vul het toestemmingsformulier in en onderteken het.
  2. Voeg het als bestand toe aan je klachtenformulier.

Download het toestemmingsformulier

Onze visie op zorg en betaalbaarheid

Soms kunnen we je niet tegemoet komen. We geloven in goede en betaalbare zorg voor iedereen. We maken ons sterk voor solidariteit in de zorg: tussen oud en jong, gezond en ziek. Daarom kunnen we niet alles betalen. De kwaliteit en betaalbaarheid van zorg komt dan in gevaar. Je kunt er wel op rekenen dat we:

  • maximaal met je meedenken
  • rekening houden met je persoonlijke situatie

Menzis leert van jouw suggesties

We doen alles om je klacht op te lossen. En daar stopt het niet. Want Menzis neemt jouw feedback, tips en klachten serieus. We delen graag de verbeteringen die we dankzij jouw suggesties hebben doorgevoerd.

Betalingsregeling en automatische incasso

Goed nieuws: Bij automatische incasso van je rekening voor verplicht eigen risico of een eigen bijdrage kun je direct een betalingsregeling aanvragen. Het is niet nodig om de incasso te storneren. Dit kan tot 7 dagen voordat wij het bedrag afschrijven. Let op: Is je betaalwijze voor verplicht eigen risico en eigen bijdrage automatische incasso? Dan schrijven we bedragen tot €450 automatisch af. Voor een rekening hoger dan €450 ontvang je een digitale of papieren rekening.

Machtiging niet-gecontracteerde wijkverpleging

Heb je wijkverpleging nodig? Als verzekerde kun je kiezen tussen een door ons gecontracteerde of niet-gecontracteerde zorgaanbieder. Kies je voor een niet-gecontracteerde zorgaanbieder, dan heb je eerst onze toestemming nodig en is de vergoeding lager. Op basis van jullie feedback hebben we onze toestemmingsbrief aangepast. Zo wijzen we je extra op de lagere vergoeding en de financiƫle gevolgen, naast de informatie op onze website, als je kiest voor een niet-gecontracteerde zorgaanbieder.

Flexibele incassodatum

Meerdere verzekerden hebben ons gevraagd of ze zelf een incassodatum kunnen kiezen voor hun premienota's. Bij de gewone premienota's is dit helaas niet mogelijk, maar wel bij een betalingsregeling! Wil je een betalingsregeling voor je premieachterstand of nota verplicht eigen risico/eigen bijdrage? In je Mijn Menzis-omgeving kun je dit aanvragen. Hier kun je aangeven op welke dag van de maand je de termijnen wilt laten afschrijven: dag 7, 14, 21 of 28. Handig, omdat dit beter aansluit op je persoonlijke financiƫle situatie.

Wanneer wordt mijn kraampakket geleverd?

Een veelgestelde vraag van onze zwangere verzekerden: je kunt via onze website een gratis kraampakket bestellen dat door Natalis wordt geleverd. Er was echter een verschil in de datums op onze website, in de ontvangstbevestiging en de bevestiging van Natalis. Een oplettende verzekerde maakte ons hierop attent. We hebben dit nu aangepast en Natalis gevraagd hun brief hierop af te stemmen, zodat dezelfde datums naar jou gecommuniceerd worden.