- Geen winstoogmerk
- Ruim 1,4 miljoen leden
- Klantwaardering 8,3*
- 4
- 4
- 4
- 4
- 4
Ik wil een klacht indienen of feedback geven

Alles wat we bij Menzis doen, is in het belang van de mens. Niet voor niets kozen we de naam Menzis. Omdat elk mens er één is. Vanuit die overtuiging waarderen we uw persoonlijke suggesties, tips en klachten. Vertel ons wat bij u speelt. Uw ervaringen gebruiken we als inspiratie om onze producten en diensten elke dag te verbeteren.
Ik heb een klacht
Bent u minder tevreden over uw ervaringen met Menzis? Bent u het niet eens met een beslissing? Laat het ons weten. We nemen elke klacht serieus. En lossen deze graag op.
- Vul het klachtenformulier in en klik op 'Verstuur'.
- U krijgt direct een ontvangstbevestiging met een referentienummer via de mail.
- We doen ons best binnen 3 weken uw klacht te behandelen.
Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
Heeft u binnen 30 dagen geen reactie op uw klacht ontvangen? Of is onze behandeling niet naar wens? Leg dan uw klacht voor aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen.
Ik wil iemand machtigen voor mijn klacht
Het is ook mogelijk om iemand anders te machtigen om uw klacht bij ons in te dienen. Hieronder leest u hoe u dat doet.
- Vul het toestemmingsformulier in en onderteken het.
- Voeg het als bestand toe aan uw klachtenformulier.
Onze visie op zorg en betaalbaarheid
Soms kunnen we u niet tegemoet komen. We geloven in goede en betaalbare zorg voor iedereen. We maken ons sterk voor solidariteit in de zorg: tussen oud en jong, gezond en ziek. Daarom kunnen we niet alles betalen. De kwaliteit en betaalbaarheid van zorg komt dan in gevaar. U kunt er wel op rekenen dat we:
- maximaal met u meedenken
- rekening houden met uw persoonlijke situatie
Menzis leert van uw suggesties
We doen alles om uw klacht op te lossen. En daar stopt het niet. Want Menzis neemt uw feedback, tips en klachten serieus. We delen graag de verbeteringen die we afgelopen tijd hebben doorgevoerd. Dankzij uw suggesties.
Betalingsregeling en automatische incasso
Goed nieuws: U kunt bij een automatische incasso van uw rekening over eigen risico of een eigen bijdrage direct een betalingsregeling aanvragen.U hoeft de incasso niet meer te storneren. Dit kan tot 7 dagen voordat wij het bedrag afschrijven.
LET OP: Is uw betaalwijze voor eigen risico en eigen bijdrage automatische incasso? Dan schrijven we bedragen tot € 450 automatisch af. Voor een rekening hoger dan € 450 ontvangt u een digitale of papieren rekening.

Machtiging niet-gecontracteerde wijkverpleging
Als u wijkverpleging nodig heeft, dan kunt u als klant kiezen tussen een door ons gecontracteerde of niet-gecontracteerde zorgaanbieder. Bij een niet-gecontracteerde zorgaanbieder heeft u eerst toestemming van ons nodig en ook de vergoeding is lager. Op basis van uw feedback hebben we onze toestemmingsbrief aangepast en attenderen we u op de lagere vergoeding. Zo wordt u, naast de informatie op onze website, extra geattendeerd op de financiƫle consequenties als u kiest voor een niet-gecontracteerde zorgaanbieder.
Flexibele incassodatum
Meerdere klanten hebben ons gevraagd of het ook mogelijk is om zelf een incassodatum te kiezen voor hun premienota’s. Helaas is dit bij de gewone premienota’s niet mogelijk, maar wel bij de betalingsregeling! Wilt u een betalingsregeling voor uw premieachterstand of nota eigen risico/eigen bijdrage? In uw Mijn-omgeving kunt u dit aanvragen waarbij u kunt aangeven op welke dag van de maand u de termijnen wilt laten afschrijven. U kunt kiezen voor dag 7, 14, 21 of 28 van de maand. Prettig voor u omdat dit beter aansluit op uw persoonlijke financiĆ«le situatie.

Wanneer wordt mijn kraampakket geleverd?
Een veel voorkomende vraag van onze zwangere klanten. U kunt via onze website een gratis kraampakket bestellen dat door Natalis wordt geleverd. De datums op de website, in de ontvangstbevestiging en de bevestiging van Natalis kwamen echter niet met elkaar overeen. Een oplettende klant attendeerde ons hierop. Dit hebben we nu aangepast en we hebben Natalis gevraagd om ook hun brief hierop aan te passen zodat dezelfde datums naar u gecommuniceerd worden.