Wilt u feedback geven of een klacht indienen?

Binnen 3 werkdagen een persoonlijke reactie

Alles wat we bij Menzis doen, is in het belang van de mens. Niet voor niets kozen we de naam Menzis. Omdat elk mens er één is. Vanuit die overtuiging waarderen we uw persoonlijke suggesties, tips en klachten. Vertel ons wat bij u speelt. Uw ervaringen gebruiken we als inspiratie om onze producten en diensten elke dag te verbeteren.

Wilt u persoonlijk feedback geven?

Onze klantenservice helpt u graag.

Heeft u een klacht?

Bent u minder tevreden over uw ervaringen met Menzis? Bent u het niet eens met een beslissing? Laat het ons weten. We nemen elke klacht serieus. En lossen deze graag op.
1. Vul het klachtenformulier in en e-mail deze aan ons
2. U ontvangt binnen 3 werkdagen een persoonlijke reactie
3. We doen ons best binnen 3 weken uw klacht te behandelen

Klachtenformulier invullen

Stichting Klachten
en Geschillen Zorgverzekeringen

Heeft u binnen 30 dagen geen reactie op uw klacht ontvangen? Of is onze behandeling niet naar wens? Leg dan uw klacht voor aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen.

Wilt u iemand machtigen voor uw klacht?

1. Vul het toestemmingsformulier in en onderteken het.
2. Voeg het als bestand toe aan uw klachtenformulier.

Menzis leert van uw suggesties

We doen alles om uw klacht op te lossen. En daar stopt het niet. Want Menzis neemt uw feedback, tips en klachten serieus. We delen graag de verbeteringen die we afgelopen tijd hebben doorgevoerd. Dankzij uw suggesties. 

Toch volledige vergoeding voor medicijn

Een aantal verzekerden trok bij ons aan de bel: ze hadden een medicijn nodig die ze alleen bij één bepaalde apotheek konden krijgen. Deze apotheek had in 2019 echter geen contract met Menzis waardoor de kosten niet volledig vergoed werden. We hebben dit probleem intern voorgelegd en gekeken naar een oplossing. De oplossing is inmiddels gerealiseerd: deze verzekerden krijgen het benodigde medicijn inmiddels volledig vergoed.

samen regelen

Tip op rekening van het eigen risico

Naar aanleiding van uw feedback hebben we een tip op de rekening voor het eigen risico gezet. Ontvangt u een rekening voor uw (verplicht) eigen risico? Heeft u hier vragen over? De website www.dezorgnota.nl geeft antwoord en legt uit waar u met welke vraag terecht kunt.

Hogere vergoeding logopedie restitutiepolis

Als u een restitutiepolis heeft, dan heeft u recht op vergoeding van de gemaakte kosten, tenzij deze kosten onredelijk hoog zijn. Uit de feedback die we ontvingen van een aantal verzekerden bleek dat onze vergoeding voor logopedie bij verzekerden met een restitutiepolis aan de lage kant was. Dit hebben we voor u opgelost: de vergoeding in 2019 voor logopedie is aangepast naar een tarief wat past bij de restitutiepolis.

Ook vergoeding: reparatie steunzolen

Een verzekerde vroeg: “waarom krijg ik mijn steunzolen vergoed uit de aanvullende verzekering, maar niet de reparatie? Met een reparatie kan ik langer met mijn steunzolen doen en bespaar ik zorgkosten.” Een goede vraag! We hebben dit onderzocht. Voortaan is de reparatie van steunzolen uit de aanvullende verzekering vergoed - tot het maximum waarvoor u bent verzekerd.    

Een nepmail?

Een oplettende verzekerde ontving onlangs van ons een acceptmail en vroeg zich af of dit een nepmail was. In de tekst stond namelijk onder andere een woord wat op 2 verschillende manieren werd geschreven.  We konden hem geruststellen: hij had geen nepmail ontvangen. We hebben hem bedankt voor zijn oplettendheid en het betreffende woord is in al onze acceptmails aangepast.

Betere uitleg: aan-en uittrekhulp

Wanneer wordt de aan- en uittrekhulp voor therapeutische elastische kousen vergoed? Het antwoord op die vraag was niet duidelijk. Daarom hebben we de informatie op de website verbeterd. Heeft u kousen die in drukklasse 2, 3 of 4 vallen? En kunt u dankzij aan- en uittrekhulpmiddelen deze kousen zelfstandig aan- en uittrekken, dan komt u in aanmerking voor vergoeding.

Onze visie op zorg en betaalbaarheid

Soms kunnen we u niet tegemoet komen. We geloven in goede en betaalbare zorg voor iedereen. We maken ons sterk voor solidariteit in de zorg: tussen oud en jong, gezond en ziek. Daarom kunnen we niet alles betalen. De kwaliteit en betaalbaarheid van zorg komt dan in gevaar. U kunt er wel op rekenen dat we:
• maximaal met u meedenken
• rekening houden met uw persoonlijke situatie.

Ontdek onze visie op zorg.

Op de website van Menzis maken we gebruik van cookies. We doen dit om te zorgen dat de website naar behoren functioneert, om het gebruiksgemak te vergroten en om onze website te verbeteren op basis van analyses. Daarnaast gebruiken we marketingcookies om content en advertenties te personaliseren en voor social media toepassingen. Gaat u akkoord? Dan geeft u Menzis toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. Wilt u dit liever niet? Dan kunt u via de link “instellingen aanpassen” uw voorkeur aanpassen. Meer informatie over cookies vindt u in onze cookiepolicy.