Wilt u feedback geven of een klacht indienen?

Binnen 3 werkdagen een persoonlijke reactie

Alles wat we bij Menzis doen, is in het belang van de mens. Niet voor niets kozen we de naam Menzis. Omdat elk mens er één is. Vanuit die overtuiging waarderen we uw persoonlijke suggesties, tips en klachten. Vertel ons wat bij u speelt. Uw ervaringen gebruiken we als inspiratie om onze producten en diensten elke dag te verbeteren.

Wilt u persoonlijk feedback geven?

Onze klantenservice helpt u natuurlijk graag.

Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 19.00 uur.

Telefoonnummer: 088 222 40 40

Heeft u een klacht?

Bent u minder tevreden over uw ervaringen met Menzis? Bent u het niet eens met een beslissing? Laat het ons weten. We nemen elke klacht serieus. En lossen deze graag op.
1. Vul het klachtenformulier in en e-mail deze aan ons
2. U ontvangt binnen 3 werkdagen een persoonlijke reactie
3. We doen ons best binnen 3 weken uw klacht te behandelen

Klachtenformulier invullen

Stichting Klachten
en Geschillen Zorgverzekeringen

Heeft u binnen 30 dagen geen reactie op uw klacht ontvangen? Of is onze behandeling niet naar wens? Leg dan uw klacht voor aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen.

Wilt u iemand machtigen voor uw klacht?

1. Vul het toestemmingsformulier in en onderteken het.
2. Voeg het als bestand toe aan uw klachtenformulier.

Menzis leert van uw suggesties

We doen alles om uw klacht op te lossen. En daar stopt het niet. Want Menzis neemt uw feedback, tips en klachten serieus. We delen graag de verbeteringen die we afgelopen tijd hebben doorgevoerd. Dankzij uw suggesties. 

Preferentiebeleid
duidelijker

Een aantal klanten vond het preferentiebeleid onduidelijk. Vooral de vraag wanneer iets een medische noodzaak is. Niet alle informatie stond helder op onze website. Dat zorgde voor onduidelijkheid. We hebben de informatie daarom nog eens goed bekeken. Na deze aanpassingen wordt u voortaan goed geïnformeerd.

samen regelen

Tip op rekening van het eigen risico

Naar aanleiding van uw feedback hebben we een tip op de rekening voor het eigen risico gezet. Ontvangt u een rekening voor uw (verplicht) eigen risico? Heeft u hier vragen over? De website www.dezorgnota.nl geeft antwoord en legt uit waar u met welke vraag terecht kunt.

Iemand machtigen voor een klacht

Wilt u liever dat iemand anders uw klacht bij Menzis indient? Of deze met Menzis afhandelt? Daar moest u vroeger zelf een toestemming voor schrijven. Sinds augustus 2018 hoeft dat niet meer. We hebben een speciaal formulier gemaakt. Hiermee machtigt u iemand anders. Zij kunnen namens u een klacht indienen en/of afhandelen. Het toestemmingsformulier staat op deze pagina.

Ook vergoeding: reparatie steunzolen

Een verzekerde vroeg: “waarom krijg ik mijn steunzolen vergoed uit de aanvullende verzekering, maar niet de reparatie? Met een reparatie kan ik langer met mijn steunzolen doen en bespaar ik zorgkosten.” Een goede vraag! We hebben dit onderzocht. Voortaan is de reparatie van steunzolen uit de aanvullende verzekering vergoed - tot het maximum waarvoor u bent verzekerd.    

Eindafrekening gespreid betalen

Had u in 2017 gekozen uw eigen risico in 10 termijnen te betalen? Dan ontving u in mei 2018 een eindafrekening. Niet voor iedereen was duidelijk, wanneer de eindafrekening zou komen. Daarom hebben we de informatie over gespreid betalen duidelijker gemaakt. Zowel in de bevestigingsbrief als op de website. Zo weet u nog beter wanneer de eindafrekening komt.

Betere uitleg: aan-en uittrekhulp

Wanneer wordt de aan- en uittrekhulp voor therapeutische elastische kousen vergoed? Het antwoord op die vraag was niet duidelijk. Daarom hebben we de informatie op de website verbeterd. Heeft u kousen met drukklasse 2 of 3? Dan wordt een aantrekhulp niet apart vergoed. De kosten voor dit hulpmiddel zitten namelijk al in de prijs van de elastische kousen.

Onze visie op zorg en betaalbaarheid

Soms kunnen we u niet tegemoet komen. We geloven in goede en betaalbare zorg voor iedereen. We maken ons sterk voor solidariteit in de zorg: tussen oud en jong, gezond en ziek. Daarom kunnen we niet alles betalen. De kwaliteit en betaalbaarheid van zorg komt dan in gevaar. U kunt er wel op rekenen dat we:
• maximaal met u meedenken
• rekening houden met uw persoonlijke situatie.

Ontdek onze visie op zorg.

Op de website van Menzis worden cookies gebruikt. Dit doen we om het gebruik van de website te vergemakkelijken en om onze website te verbeteren op basis van analyses. We gebruiken ook cookies om u relevante persoonsgerichte inhoud te kunnen laten zien en voor social media toepassingen. Gaat u akkoord? Dan geeft u Menzis toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. U kunt desgewenst uw voorkeur aanpassen via de link "instellingen". Meer informatie vindt u in onze cookiepolicy