Klacht indienen

Heeft u een klacht of wilt u feedback geven?

Bent u niet tevreden over Menzis? Vertel het ons vooral. We horen graag wat er volgens u beter of anders kan en we zijn benieuwd naar uw tips. Waar mogelijk verbeteren we ons product, beleid, proces of onze dienstverlening.

Onze klantenservice helpt u graag: Maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. Wilt u een klacht indienen? Dat kan natuurlijk ook.

 

Gebruik het online klachtenformulier

Bent u niet tevreden over Menzis of wilt u ons feedback geven? Vul dan ons klachtenformulier in. Zo weten we wat er bij u speelt en zoeken we samen naar een oplossing.

U ontvangt binnen 3 werkdagen een persoonlijke reactie. We doen ons best uw klacht binnen 3 weken af te handelen.

Klachtenformulier invullen

Wilt u iemand machtigen voor uw klacht?

Gebruik dan onderstaand toestemmingsformulier. U kunt het ingevulde en ondertekende formulier als bestand toevoegen aan het klachtenformulier. 

Komt u er niet uit? 

Uw zorgpremie betalen

Kijk op onze pagina Service & Contact.

Menzis leert van klachten

We doen er alles aan om uw klacht op te lossen. En daar stopt het niet. Want Menzis neemt uw klachten, tips en feedback serieus. Waar mogelijk voeren we, dankzij uw signalen, verbeteringen door. Zo werken we samen aan een betere dienstverlening en een zorgverzekering die aansluit bij uw wensen. We delen hier graag de verbeteringen van de afgelopen periode met u.  

Verduidelijking preferentiebeleid

Een aantal klanten gaf aan het preferentiebeleid, en dan met name wanneer er sprake is van een medische noodzaak, onduidelijk te vinden. Deze onduidelijkheid werd veroorzaakt doordat niet alle benodigde informatie goed op onze website vermeld stond. We hebben daarom deze informatie nogmaals goed onder de loep genomen en deze aangepast zodat u hierover goed geïnformeerd wordt.

samen regelen

Tip op: nota van het eigen risico

Naar aanleiding van uw feedback hebben we een tip op de nota voor het eigen risico gezet. Ontvangt u een rekening voor uw (verplicht) eigen risico, dan kan het zijn dat u hierover vragen heeft.

www.dezorgnota.nl geeft antwoord en geeft aan waar u met welke vraag terecht kunt. 

Iemand machtigen voor een klacht

Het kan gebeuren dat u wilt dat iemand anders uw klacht bij Menzis indient en/of met Menzis afhandelt. Voorheen moest u zelf daarvoor een toestemming schrijven. Dit hoeft sinds augustus 2018 niet meer: we hebben een speciaal formulier gemaakt waarmee u iemand anders kunt machtigen om namens u een klacht in te dienen en/of af te handelen. Dit toestemmingsformulier vindt u hierboven.

Ook vergoeding: reparatie steunzolen

Een verzekerde vroeg waarom hij zijn steunzolen wel vergoed kreeg uit de aanvullende verzekering, maar niet de reparatie. Met een reparatie kan hij langer met zijn steunzolen doen en bespaart hij zorgkosten. Een goede vraag! We hebben dit onderzocht en besloten om ook de reparatie van steunzolen uit de aanvullende verzekering te vergoeden, tot het maximum waarvoor u verzekerd bent.       

Eindafrekening gespreid betalen

Als u voor het jaar 2017 gekozen had om uw eigen risico in 10 termijnen te betalen, dan ontving u in mei 2018 hiervan een eindafrekening. Niet voor iedereen was het duidelijk wanneer die eindafrekening zou plaatsvinden. We hebben daarom de informatie in de bevestigingsbrief en de website voor het gespreid betalen verduidelijkt zodat u nog beter op de hoogte bent wanneer u de eindafrekening kunt ontvangen.

Betere uitleg: aan-en uittrekhulp

We begrijpen dat het niet duidelijk is wanneer u de aan- en uittrekhulp voor therapeutische elastische kousen vergoed krijgt. Daarom is de informatie op onze website verbeterd. Heeft u kousen met drukklasse 2 of 3, dan wordt een aantrekhulp niet apart vergoed. De kosten voor dit hulpmiddel zijn namelijk bij de prijs van de elastische kousen inbegrepen.

Onze visie op zorg en betaalbaarheid

Soms kunnen we u niet tegemoet komen. We geloven in goede en betaalbare zorg voor iedereen en we maken ons sterk voor solidariteit in de zorg: tussen oud en jong, gezond en ziek. We kunnen daarom niet alles betalen: de kwaliteit en betaalbaarheid van zorg komt dan in gevaar. U kunt er wel van op aan dat we maximaal met u meedenken en rekening houden met uw persoonlijke situatie. Lees meer over onze visie op zorg.

Niet tevreden?

Bent u niet tevreden over hoe we uw klacht hebben afgehandeld? Of heeft u binnen 30 dagen geen reactie op uw klacht ontvangen? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen.

Op de website van Menzis worden cookies gebruikt. Dit doen we om het gebruik van de website te vergemakkelijken en om onze website te verbeteren op basis van analyses. We gebruiken ook cookies om u relevante persoonsgerichte inhoud te kunnen laten zien en voor social media toepassingen. Gaat u akkoord? Dan geeft u Menzis toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. U kunt desgewenst uw voorkeur aanpassen via de link "instellingen". Meer informatie vindt u in onze cookiepolicy