Klacht indienen

Heeft u een klacht of wilt u feedback geven?

Bent u niet tevreden over Menzis? Vertel het ons vooral. We horen graag wat er volgens u beter of anders kan en we zijn benieuwd naar uw tips. Waar mogelijk verbeteren we ons product, beleid, proces of onze dienstverlening.

Onze klantenservice helpt u graag: Maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 19.00 uur Wilt u een klacht indienen? Dat kan natuurlijk ook.

 

Gebruik het online klachtenformulier

Bent u niet tevreden over Menzis of wilt u ons feedback geven? Vul dan ons klachtenformulier in. Zo weten we wat er bij u speelt en zoeken we samen naar een oplossing.

U ontvangt binnen 2 werkdagen een persoonlijke reactie. We doen ons best uw klacht binnen 3 weken af te handelen.

 Klachtenformulier invullen

Komt u er niet uit? 

Uw zorgpremie betalen

Neem dan contact op met onze klantenservice:

Wat doen we met uw feedback?

We horen graag wat er volgens u beter of anders kan en zijn benieuwd naar uw tips. Als we iets kunnen verbeteren naar aanleiding van uw klacht, dan doen we dat. 

U waardeerde onze klachtenafhandeling in 2017 met een 7,5. De manier waarop Menzis met uw verbetersuggesties en uw tips omgaat, is beloond met de Gouden Oor certificering.

Menzis leert van klachten

We doen er alles aan om uw klacht op te lossen. En daar stopt het niet. Want Menzis neemt uw klachten, tips en feedback serieus. Waar mogelijk voeren we, dankzij uw signalen, verbeteringen door. Zo werken we samen aan een betere dienstverlening en een zorgverzekering die aansluit bij uw wensen. We delen hier graag de verbeteringen van de afgelopen periode met u.  

samen regelen

Tip op: nota van het eigen risico

Naar aanleiding van uw feedback hebben we een tip op de nota voor het eigen risico gezet. Ontvangt u een rekening voor uw (verplicht) eigen risico, dan kan het zijn dat u hierover vragen heeft.

www.dezorgnota.nl geeft antwoord en geeft aan waar u met welke vraag terecht kunt. 

Ook vergoeding: reparatie steunzolen

Een verzekerde vroeg waarom hij zijn steunzolen wel vergoed kreeg uit de aanvullende verzekering, maar niet de reparatie. Met een reparatie kan hij langer met zijn steunzolen doen en bespaart hij zorgkosten. Een goede vraag! Daarom vergoeden we voortaan ook de reparatie van steunzolen, uit de aanvullende verzekering, tot het maximum waarvoor u verzekerd bent.       

Betere uitleg: aan-en uittrekhulp

We begrijpen dat het niet duidelijk is wanneer u de aan- en uittrekhulp voor therapeutische elastische kousen vergoed krijgt. Daarom is de informatie op onze website verbeterd. Heeft u kousen met drukklasse 2 of 3, dan wordt een aantrekhulpen niet apart vergoed. De kosten voor dit hulpmiddel zijn namelijk bij de prijs van de elastische kousen inbegrepen.

Onze visie op zorg en betaalbaarheid

Soms kunnen we u niet tegemoet komen. We geloven in goede en betaalbare zorg voor iedereen en we maken ons sterk voor solidariteit in de zorg: tussen oud en jong, gezond en ziek. We kunnen daarom niet alles betalen: de kwaliteit en betaalbaarheid van zorg komt dan in gevaar. U kunt er wel van op aan dat we maximaal met u meedenken en rekening houden met uw persoonlijke situatie. Lees meer over onze visie op zorg.

Niet tevreden?

Bent u niet tevreden over hoe we uw klacht hebben afgehandeld? Of heeft u binnen 30 dagen geen reactie op uw klacht ontvangen? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen.

Op de website van Menzis worden cookies gebruikt. Dit doen we om het gebruik van de website te vergemakkelijken en om onze website te verbeteren op basis van analyses. We gebruiken ook cookies om u relevante persoonsgerichte inhoud te kunnen laten zien en voor social media toepassingen. Gaat u akkoord? Dan geeft u Menzis toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. U kunt desgewenst uw voorkeur aanpassen via de link "instellingen". Meer informatie vindt u in onze cookiepolicy