Menzis kijkt elk jaar of de privacyregels nog goed zijn en verandert ze als dat nodig is. In dit bericht lees je welke veranderingen er in 2025 zijn.
Wijzigingen in benaming
De benaming van bepaalde onderdelen van Menzis verandert. Menzis Leefkracht B.V. komt te vervallen en maakt nu deel uit van Menzis N.V.. De benaming Menzis Groep is komen te vervallen. In plaats daarvan wordt nu Coöperatie Menzis gebruikt.
AI en klantenservice
Als je belt met de klantenservice van Menzis wordt het gesprek opgenomen. De opname wordt met behulp van Artificial Intelligence (AI) omgezet in tekst en samengevat. Die samenvatting wordt opgeslagen in ons klantensysteem. De samenvatting wordt in alle gevallen gecontroleerd door de persoon die het gesprek heeft gevoerd. Met deze samenvatting kan een medewerker snel zien wat er eerder met je besproken is als je belt of schrijft. De opname wordt bewaard om medewerkers te trainen. We kunnen hiermee onze dienstverlening verbeteren. De volledige tekst van de opname wordt meteen gewist.
Het bewaren van gegevens
- Als je een verzekering bij Menzis hebt aangevraagd, maar niet hebt afgesloten dan worden je gegevens bewaard tot 1 januari van het jaar volgend op de aanvraag.
- Voor trainingsdoeleinden kan Menzis telefoongesprekken opnemen. Deze gegevens worden maximaal 16 dagen bewaard.
Uitwisseling met derden
Aan deze paragraaf is het uitwisselen van gegevens met een tussenpersoon toegevoegd. Hiervan kan sprake zijn wanneer je zelf een tussenpersoon inschakelt om de verzekering tot stand te brengen maar je werkgever kan ook een tussenpersoon inschakelen.
Je kunt het privacystatement altijd terugvinden op onze website.
Bekijk het privacy statement