Meer bewegen

Door te bewegen blijft u actief en gezond. Of het nou wandelen, fietsen, tuinieren, dansen of sporten is: elke vorm van beweging telt.

Beweeg ik genoeg?

De Beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad laten zien hoeveel beweging nodig is voor een goede gezondheid. Hierin staat:

  • Zit niet te vaak stil
  • Beweeg 2,5 uur per week matig intensief 
  • Doe 2 keer per week spier- en botversterkende activiteiten
  • Voor ouderen: doe balansoefeningen 

Meer weten? Bekijk de handige video van Kenniscentrum Sport en Bewegen. Ontdek waarom bewegen gezond is en welke beweging goed is. 


Beweeg elke week een beloning bij elkaar

Met SamenGezond helpen we deelnemers om in beweging te komen. Met het Weekdoel in de gratis app is dagelijks bewegen heel eenvoudig en werkt u in kleine stapjes naar een goed beweegpatroon. Dus sta op en doe ook mee!

Doe mee met het Weekdoel

3 tips om meer te bewegen

Kiezel telefoon
Persoonlijk telefonisch advies

Wilt u meer beweging in uw dag? En het liefst met wat hulp? Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan met een Menzis Leefkrachtadviseur. Kijk samen naar geschikte hulp in uw buurt. Gratis en vrijblijvend, ook als u niet bij ons verzekerd bent. 

Menzis Leefkrachtadviseur

Artikelen

Vrouw op hometrainer in sportschool

7 minuten trainen is al genoeg

Met het doen van enkele oefeningen in slechts 7 minuten, kunt u al het effect bereiken van 1 uur matig bewegen. Bekijk onze snelle tussendoor-oefeningen.

Collega's wandelen in lunchpauze

Hoeveel stappen is gezond?

Vergeet die 10.000 stappen per dag. Die norm werkt lang niet voor iedereen. Ontdek hoeveel beweging nodig is voor uw gezondheid.

Soepel worden doet u zo

Yoga te ingewikkeld? Er zijn andere vormen van beweging waar u flexibel van wordt, met name stretchen. We geven u 5 oefeningen voor thuis.

Meer tips over gezond leven?