• Geen winstoogmerk
  • Ruim 1,4 miljoen leden
  • Klantwaardering 8,3*
Icon ZoekenZoeken

Wachtlijst-bemiddeling

In Nederland is vastgelegd hoe lang het mag duren voordat je een afspraak of behandeling bij een zorgaanbieder kunt krijgen. Moet je langer wachten? In onze Wachttijdchecker kun je opzoeken of je bij een andere zorgaanbieder sneller terechtkunt. Kom je er niet uit? Wij helpen je graag verder.

Zorg in het ziekenhuis

Er zijn afspraken gemaakt over de maximale wachttijden in de ziekenhuiszorg. Moet je langer wachten dan dat? Bekijk in onze Wachttijdenchecker of je bij een andere zorgaanbieder sneller terechtkunt.

Ga naar de Wachttijdchecker

Zorg bij mentale klachten

Er zijn afspraken gemaakt over de maximale wachttijden in de geestelijke gezondheids-zorg. Moet je langer wachten dan dat? Neem contact op met onze Zorgadviseurs via het formulier. We helpen je graag verder.

Ga naar het formulier

Gecontracteerde zorg

Het heeft voordelen als je naar een gecontracteerde zorgaanbieder gaat. Er zijn dan afspraken gemaakt over de kwaliteit van zorg en wachttijden. En de rekening gaat altijd direct naar Menzis. Je hoeft niet eerst zelf iets te betalen. Ga je naar een zorgaanbieder zonder contract? Dan heeft dat gevolgen voor de vergoeding.

Lees hier meer over

Een andere zorgaanbieder gevonden?

Heb je een gecontracteerde zorgaanbieder gevonden waar de wachttijd korter is? Vraag dan eerst de zorgaanbieder of deze wachttijd klopt en of ze nieuwe patiĆ«nten aannemen. Neem vervolgens contact op met je huisarts voor een nieuwe verwijzing. Je hoeft dit niet bij ons te melden. Vergeet niet om de oude afspraak te annuleren. 

Hulp nodig

Kom je er zelf niet uit of heb je hulp nodig bij wachtlijstbemiddeling? Wij helpen je graag verder. Vul hiervoor het formulier in. Wij nemen binnen 10 werkdagen contact met je op.

Ga naar het formulier

Wachttijdwinst voor onze klanten

Onze verzekerden wachtten in 2025 gemiddeld 16 weken korter op zorg! 

Contact met Zorgadvies

Stel je vraag via het formulier. Onze Zorgadviseurs nemen binnen 10 werkdagen contact met je op. 

Wil je toch liever bellen? Dan stellen we de vragen uit het formulier aan de telefoon. Vervolgens word je binnen 10 werkdagen teruggebeld. Je kunt ons op werkdagen tussen 09.00 en 12.30 uur bereiken via telefoonnummer 088 - 222 4042.

Andere vraag

Staat je vraag er niet tussen? Heb je een bemiddelingsvraag over een ander onderwerp? Of heb je een vraag over vergoedingen, declaraties, betalingen, je polis, de status van je machtigingsaanvraag of eigen risico?  

Neem dan contact op met onze klanten-service. Onze collega's helpen je graag verder.